Nasza firma zajmuje się również instalacją systemów WIM służących do preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu. Oparte one są na sensorach piezoelektryczno-ceramicznych i kwarcowych. Spełniają one standardy zawarte w opracowaniu COST 323 z dokładnością pomiarową B +(7).
Główne funkcje urządzenia :
– pomiar wagi pojazdu poruszającego się z prędkością powyżej 20 km/h
– określanie ilości osi pojazdu
– pomiar nacisku na poszczególne osie
– klasyfikacje pojazdów zgodnie z COST 323
– pomiar wysokości pojazdu
– łatwość implementacji rozwiązań innych firm np.: kamer, sensorów
Systemy zaopatrzone są, w zależności od ilości pasów objętych kontrolą, kamerą cyfrową z systemem ANPR, analizującą dwa pasy ruchu jednocześnie. Dzięki temu rozwiązaniu, koszty związane z instalacją takiego systemu, są jeszcze niższe. Kamery współpracują z ledowymi promiennikami IR, dzięki czemu rejestracja pojazdów odbywa się cała dobę.
Obecnie firma DuoRS wybudowała i utrzymuje ok 20 systemów preselekcji wagowej w całej Polsce.
1. Urządzenie ITS RLC służy do kontroli i rejestracji niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym w tym też niestosowania się kierujących pojazdami do znaków drogowych oraz sygnalizacji świetlnej.
Urządzenie to realizuje następujące funkcje:
a/ rejestracja pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie, podczas gdy na sygnalizatorze pali się czerwone światło,
b/ analiza tablic rejestracyjnych wszystkich pojazdów tzw. ANPR,
c/ rejestracja pojazdów poszukiwanych tzw. czarna lista,
d/ rejestracja pojazdów wykonujących nieprawidłowe manewry (zawracanie w miejscach niedozwolonych, jazda pod prąd itp.)
Zdjęcie nr 1
Zdjęcie nr 2
Urządzenie działa w oparciu o detekcję pojazdów za pomocą pętli indukcyjnych lub za pomocą wideo detekcji.
Rejestracja pojazdów wykonywana jest za pomocą cyfrowych kamer o wysokiej rozdzielczości zamocowanych na wysięgnikach lub bramownicach wykonujących zdjęcia pojazdom od przodu (przykład wysięgnika z kamerami wykonującymi zdjęcia od przodu – zdjęcie Nr 1) oraz od tyłu ( przykład wysięgnika z kamerą wykonującą zdjęcia od tyłu – zdjęcie Nr 2), tak by w przypadku dokumentowania przekroczenia przez pojazd skrzyżowania przy czerwonym świetle, widoczny był również sygnalizator (zdjęcie od tyłu).
2. Urządzenie ITS RLL służące do wykonywania pomiarów, kontroli i rejestracji prędkości pojazdów.
Urządzenie to wykonuje pomiary prędkości chwilowej pojazdów wykorzystując do detekcji pojazdów pętle indukcyjne.
Rejestracja pojazdów odbywa się poprzez kamery cyfrowe o wysokiej rozdzielczości, wspomagane lampami LED emitującymi promieniowanie podczerwone.
Obrazy zarejestrowane przez kamery przesyłane są za pomocą technik bezprzewodowych, albo za pomocą światłowodów.
Kamery zastosowane w tym urządzeniu realizują również funkcje ANPR oraz klasyfikację pojazdów. Poniżej na zdjęciu nr 3 i nr 4 pokazujemy przykłady urządzeń zamontowanych na wysięgniku i na bramownicy.
Zdjęcie nr 3
Zdjęcie nr 4
Urządzenie ITS RLL posiada decyzję dopuszczenia typu wydaną przez Główny Urząd Miar w Warszawie, pozwalającą na uzyskanie dla każdego urządzenia, jakie zostanie zainstalowane przez naszą firmę świadectwa legalizacji.
Kopia 1 strony decyzji poniżej.
Od kilku lat firma Duors aktywnie działa na rynku rozwijających się Systemów Inteligentnego Zarządzania Ruchem (ITS), które są wdrażana na nowobudowanych odcinkach dróg ekspresowych i autostradach w Polsce. Dzięki współpracy osób projektujących i budujących systemy ITS w miastach w Polsce, firma Duors stworzyła zespół jednych z najlepszych specjalistów w Polsce zajmujących się tworzeniem i projektowaniem nowych systemów.
Nasz firma również tworzy koncepcje Systemów Zarządzania Ruchem zgodnie z najnowszymi wymaganiami stawianymi przez Zarządców dróg, m.in. na podstawie najnowszych instrukcji. Przykładem jest tutaj Instrukcja stosowania modułów wdrożeniowych wydawana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakres oferowanych usług.
1. Projektowania koncepcji Systemów Zarządzania Ruchem.
2. Optymalizacja istniejących koncepcji oraz dostosowywanie ich do obowiązujących przepisów, instrukcji oraz wymagań Zamawiających.
3. W imieniu Zleceniodawcy nasi pracownicy czynnie uczestniczą w całym procesie od projektu po pełną akceptację koncepcji przez Zamawiającego.
4. Budowa Systemów Zarządzania Ruchem na podstawie swoich lub innych koncepcji.
5. Występowanie w imieniu Wykonawcy w pełnym procesie akceptacyjnym dot. użytych urządzeń.
6. Wykonywanie projektów, schematów, map na potrzeby SZR.